onsdag 9 december 2009

Christmas only comes ones a year, but the food...

Har häcken full för tillfället(och du menar jag inte ur ett sexuellt perspektiv)...

Jag jobbar ju extra på Stockholms matvarufabrik, och igår jobbade jag i 13 timmar!!! men jag klagar inte. Igår spelade jag även där på en sittning för Stockholms kungliga bibliotek. Varför heter det så förresten? Lånar kungen böcker där eller? han är väl dyslektiker...
Hursomhelst så får man inte lov att skriva i sina bloggar om jobbrelaterade saker, då gäster kan gå in och läsa. Just därför skriver jag ingenting om den spelningen...

Jag börjar i alla fall att bli lite trött på all julmat. Att se folk sitta med julskinka och sill i ansiktet 6 dagar i veckan gör inte direkt att jag längtar efter den maten. E typ redan less på det... Nej, nu längtar jag efter att få fira jul hemma med min familj, vilket jag inte har gjort sedan 2005. Jag längtar efter att få smaka på farsans lagrade Mackmyra, få träffa mina små-kusiner som alla vuxit ikapp mig, leka med Bonzo och så längtar jag efter mammas...julmat.

Inga kommentarer: