onsdag 16 december 2009

Sista showen i Piteå men knappast sista showen med gänget!

Näää! är väl lite dålig med uppdateringen nu, men min kropp har typ redan tagit julledigt...

Sista showen uppe i Piteå var galen! Riktigt kul och mycket jävelskap, precis som det ska va. Det tråkigaste är att det tyvär inte finns några bilder...men å andra sidan är det kanske lite tur också.

I introt till "Jag vill vara din Margareta" där jag sjunger raden Kan jag hjälpa att jag känner det så här går jag fram till Nicke(som precis avslutat Håll mitt hjärta) och ger jag honom en blöt puss. I Beatles-numret glider jag över scenen som en utkädd hårdrockare med nit-halsband. I Bert Karlssons schlagermedley där jag egentligen ska prata med Bert Karlsson över telefon, får jag istället prata med Bamses berättarröst i form av Claes, som bl a berättar att Lille skutt däckade efter första shotten. I Abba-numret ska vi lyfta upp Åsa och sätta ner henne på ett podie, men istället bär vi iväg henne och ställer ner henne bortanför scenen. "Jürgen" råkar ut för en kupp när övriga i ensemblen har planterat en falsk firare i publiken, som istället för att fira 30 påstår att hon är här för att fira "att en viss dokusåpa-kändis strulat med hennes kusin här på Pite havsbad"...inför 650 personer! detta och mycket mer hände denna kväll.

Det hade varit lite vemodigt om vi nu hade vetat att vi inte skulle jobba ihop nåt mer, men så är inte fallet.
Vi har nämligen fått erbjudandet att jobba Wallmans första turné med start i januari och fram till sommaren. Gissa vem som är lycklig nu då! Bästa julklappen...

Inga kommentarer: