lördag 7 februari 2009

Rätt låt vann och fel låt förlorade

Första delfinalen av melodifestivalen gick av stapeln i Göteborg, och själv satt jag hemma hos familjen Wester som hade bjudit in till lite schlagermys. Bidragen som gick direkt till final vart ju Alcazar(där samtliga medlemmar jobbat Sunwing och sedan Wallmans) och Emilia(där Lars spelade så fint på sitt piano). Fredrik Olofsson dansade så hårt och rytmiskt som bara han kan bakom Marie Serneholt, men det räckte inte.
Till ”andra chansen” gick ju Scott(i råttan) och ingen mindre än Caroline af Ugglas med låten Snälla, snälla (håll käft!) Jag har svårt för när det ska vara så jävla konstnärligt. Tror numret hade blivit lite bättre om hon hade haft en tvångströja på sig och avslagen mikrofon. Jag blev besviken på att inte Nina gick vidare med sitt bidrag som jag tyckte höll ett bra tempo och grym koreografi. För övrigt tyckte jag att Petra Mede axlade manteln som programledare alldeles utmärkt med rutin från bl.a. ”Morgonsoffan”.
Men hursomhelst lyfter jag nu på hatten för Alcazar som hade den bästa låten och snyggaste numret, Grattis!

Inga kommentarer: