söndag 1 februari 2009

Kalaskul!

Jag tillsammans med 3/4 av min små kusiner, Karl, Frida och Ludwig
Kalaset fortsatte på lördagen då mamma hade bjudit hem hela släkten för lite kalas. Stig fyllde 50 i september så det var väl en liten försenad födelsedagsfest kan man säga. Det är sällan vi träffas allihop nuförtiden, men när vi väl lyckas blir det alltid lika trevligt. Mamma hade gjort jättegod älggryta, till efterrätt parfait med skogsbär och hallon och till kaffet hade hon bakat Budapest. Alltid lika gott med mammas mat.
Nu sitter jag på tåget på väg till Stockholm för att kliva på båten, och det är alltid samma känsla varje söndag… Jag hade gjort vad som helst för att ha fått söndagarna lediga… inte vad som helst men nästan i alla fall.
Tillsist vill jag säga bra jobbat, till mamma och Stig som hållit upp med att röka en månad!(fundera inte på att börja snusa nu bara morsan, även om jag vet du blir sugen när Stig gör det, du skulle ändå inte klä med en prilla under läppen)

Inga kommentarer: