onsdag 19 november 2008

Vågor i håret och vatten i knäna och bananer träna

Det har gungat rejält på båten i några dagar och det är främst på kvällarna och nätterna. Inte jättelätt att dansa på ett golv som rör sig(kan jämföras lite med ”Villa-upp- och-ner” på Liseberg) och man har lite svårt att hålla sig för skratt när man går framåt men ändå kommer bakåt???!!! Man är glad att man slipper ha tjejernas högklackat iallafall…

Nu har jag haft nostalgikväll i några dagar och tittat på Trazan och Banarne, mitt favoritprogram som barn. Det e ju inte lika bra som när man var 3-4 år men jag kan iallafall stolt konstatera att jag inte längre är rädd för ”Olyckan”, spelad av Ted Åström.
Dom e så skönt avslappnade både Lasse Åberg och Klasse Möllberg, och de improviserade säkert hälften av alla sina dialoger då det begav sig.
Har tänkt studera några fler barnprogram främst från 70- 80-talet, min teori är nämligen att de bästa barnprogrammen gjordes just då, och de bästa barnen tillverkades runt 1982...


Inga kommentarer: