lördag 31 januari 2009

Bowling i Trollhättan

Är hemma i trollhättan på besök under helgen och då förbereds det festligheter. Igår var jag hemma hos pappa och Marita. Vi var ute och käkade middag och sedan gick vi iväg för att bowla. Det är ett mycket trevligt koncept det där med discobowling, sen att ens far häller i en sprit bara för att han ska kunna vinna tycker jag däremot är ganska ansvarslöst… Marita var väldigt nära att kamma hem hela spelet, men eftersom hon precis som pappa börjar bli gammal så höll inte nerverna. Jag är inte bitter för att jag kom sist, jag tycker bara det är jävligt tråkigt att bowlingbanan lutade åt höger så fort det var min tur… sen hade jag lite ont i ryggen också.

-Lita aldrig på en låssmed!
Vi gick vidare till puben Bishop arms där vinnaren skulle få bjuda. Efter en stund träffade vi några kvinnliga arbetskamrater till Marita, och helt plötsligt hade vi bjudit in till efterfest på Storgatan 33. Vi dansade och sjöng och när klockan visade 02.45 kom jag på att jag måste ha kebab, så jag sprang med raska steg till torget, och när jag stod där insåg jag att pappa tydligen hade hängt på… dock inte med lika raska steg. När vi kom hem med kebaben var festen slut, och ölen med, så det vara bara att gå och lägga sig. Lika bra det annars hade vi nog hållit på än. Tack för en toppenkväll!

Inga kommentarer: