måndag 4 januari 2010

CrossFit!!!Aaa va jobbigt!

Idag har jag prövat på den jobbigaste träningsformen what so ever! CrossFit.

CrossFit är en slag cirkelträning som innehåller både styrka och kondition, men framförallt så går det ut på att man ska maxa kroppen på allt hela tiden, med så lite vila som möjligt. 4 stationer, 40 sek på varje station med 10 sek vila, och sedan byttes vissa stationer ut. 5o min höll vi på och allt under ledning av mini- Hitler själv!

Vi skulle börja med att värma upp med hopprep. När fan hoppade jag hopprep sist då?! Tror nog bara det är Sylvester Stallone som kan lyckas se tuff och hård ut med ett hopprep. Själv kände jag mig som en 8-årig skolflicka.
Alla de andra övningarna gick väl bra, men efteråt kröp jag ut ur salen, och imorgon kommer jag troligtvis att bli tvungen att transportera mig via en permobil...

Fyndig titel på detta inlägget va!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Kors i fittan va jobbigt!!!