tisdag 12 januari 2010

En cool repstart för nya Wallmans på turné!

Jäklar vad skönt det kändes att dra igång igen. För er som inte vet det, så kommer jag och samma gäng som var i Piteå att köra Wallmans på turné hela våren. Turnén sträcker sig över hela Sverige, allt från Helsingborg till Lycksele och i sommar blir det även en del festivaler. Vem vet, kanske Fallens dagar i Trollhättan...

Vi har fått lite förstärkning i form av en gammal Wallmansräv och koreograf-Ola Grönberg. En mycket duktig dansare, som bl a kommer att framföra ett extraordinärt steppnummer. Under våren kommer vi även att lägga till något nytt nummer, och troligtvis kommer det att bli "Arena-ballader" som består av hårdrocksballader.

Idag har vi repat hela dagen, och som vanligt blev det mycket skratt. I "Heaven's on fire" som är med i Rocknummret har vi gjort om lite, där Ola och Niklas nu istället kommer göra ett dansnummer med Åsa och Anna. Jag backar ödmjukt undan och lämnar plats för dessa proffsdansare när det gäller piruetter och lyft... Men vart skulle jag stå? Skulle jag gå ut i publiken aller bakom scenen? Annas svar blev: "Näee..Om jag inte minns fel så tror jag vi bestämde att du skulle stå i mitten och bara se cool ut..."
Helt plötsligt blir det en utmaning att försöka se cool ut uppe på ett podie i sisådär en och en halv minut.. Vi hade ganska roligt åt detta!

Imorrn är det iallafall premiär på Bon Palaise här i Stockholm. Ett företags-gig för 400 personer från American express...Coolt!!!

Inga kommentarer: