lördag 9 januari 2010

Kampsport!

Har snart prövat de flesta passen på gymmet, och börjar gilla det mer och mer. Nu har jag nästan fått tillbaka samma kondition som jag hade 99/00 när jag spelade fotboll i högsta juniorallsvenskan, men bara nästan.

Igår va det kampsport som gällde. Riktigt kul va det! En slags kombination av sparkar och slag, och vi fick både "skuggboxas" och spärras med varandra.
Jag fick spärras med en tjej...
Varför har alltid vi killar inbyggda förutfattade meningar när det gäller tjejer och sport? Det måste hänga kvar sen gymnastik-timmarna i skolan. Min första tanke var dock "Åh en tjej!..kul!" Dock inte ur ett ironisk perspektiv. För det första såg hon ganska bra ut, sen var hon vältränad.

Men jag måste erkänna att det kändes lite skumt att slå mot en tjej. Fram tills dess att hon fick in en sån klockren spark på min "spärrkudde" så jag flög bak typ 10 meter. "Nej, nu jäävlar!" tänkte jag, och efter det blev det mer jämlikt. När vi kom fram till momentet av att vi i en kobination skulle turas om om att blocka, sparka, ducka och slå blev det liite för mycket. Så här blev vår konversation:

- Skulle du sparka mig nu?
- Nä, jag tror typ du skulle slå..
- Ok, då slår jag. Är du me'?
- Ja.. Oj! Jaha, det va du som skulle ducka där.. Förlåt...

Övning ger färdighet och man måste som vanligt ha ett mål med det man gör, och mitt mål är att bli lika grym som min förebild från Trollhättan, Sofia"Greken"Papadopoulos!

1 kommentar:

Pappi coolo sa...

Nämen Andreas... nu blev jag nästan lite generad. Tackar! Det låter som om du hittat ett riktigt roligt gym =)
Själv har jag varit på kettlebellutbildning hela dagen och imorgon är det dags igen. Ska krypa till sängs nu och kommer sova gott när jag läst de värmande orden i din blogg. Bara för det ska jag fixa några gästpass till dig när du är i Trollhättan nästa gång... Kram