fredag 12 september 2008

Lasse Ste(och deras)fanz


I måndags och tisdags hade vi Lasse Stefanz ombord. Alla känner väl till ”de sista ljuva åren” som låg etta på svensktoppen i början av nittiotalet och typ tio år framåt! Det här dansbandet har fått ett uppsving det senaste året och kammar in bra med stålar. Tillhör du deras fans så ska du nog sluta läsa här…

Gästerna som var med på denna kryssning var… öhh… lite speciella om man får säga så. Jag tror inte jag såg en enda som såg bra ut när vi stod å hälsade välkomna på bryggan. Var kommer alla dessa människor ifrån? och vem fan åker på kryssning i träskor. Alla var helt exalterade och typ sprang in, fast att bandet inte skulle börja spela förrän om 5 timmar!

Jag skojade med min kollega, Sara, att vi skulle leka en lek som gick ut på att den tionde killen som hon gav ett programblad skulle hon ha sex med. Vi skrattade gott när hon höll hårt i sin bunt och motvilligt sträckte fram sitt tionde programblad allt eftersom.

Den rockstjärnestatus som sångaren Olle Jönsson hade när han kom glidandes genom publiken i sin hästsvans bland kärringar som skrek som 14-åriga skolflickor hade fått Mick Jagger att framstå som en tönt. Han kan nog få ha det gött om han vill! Han skulle kunna välja och vraka, fast nu har ju han redan en flickvän som är 30, så han är nog nöjd. Nej, Olle e en go gubbe, och faktiskt farsans idol;-), så han förtjänar respekt.

Det bästa var att dem inledde hela spelningen med 3 min inspelat ”hästgnägg”. Det är jävligt tufft!
Fast i och för sig, hade jag fått hundra tusen per spelning hade jag nog kunnat stå ut med att ha hästsvans, ring i örat och cowboyhatt. Eller vad säger du Liza?

1 kommentar:

Liza sa...

Jag säger - GLÖM DET! Inte ens för hundratusen får man se ut som en uppblåst cowboydocka från någon billig *****butik. Glöm det!