tisdag 14 oktober 2008

Trollhättan är sig likt...

Vissa saker förändras aldrig i ens hemstad. I helgen var jag hemma på ett snabbesök i Trollhättan, och hann smaka på mammas hemlagade köttbullar, dricka fint Amarone vin från Italien som Pappa och Marita hade inhandlat på deras vinprovarresa, och gå ut en sväng på Butlers.
Hade några polare som hade fått reda på att jag var hemma och gärna ville att jag skulle komma ut, och helt plötsligt kändes det som 2003. Nästan exakt samma folk minglade omkring därinne som för 5 år sedan, samma personer som var singlar då letar fortfarande desperat efter någon att få släpa med hem, samma personer som spelade bort alla sina pengar vid pokerbordet, samma personer som tillbringade hela kvällen med att stå ute och röka, och samma personer som dansar i otakt på dansgolvet med skjortan helt uppknäppt. Allt var sig likt… och det roligaste var att det var ganska kul att se faktiskt.

Jag kände en lättnad av att ha flyttat ifrån staden, och även om jag inte har något riktigt hem och bor i en väska så kan jag i alla fall stolt säga att jag har ett liv… Ett väldigt bra sådant!

Kändisar har det varit lite dåligt med det senaste här på båten, och så fort det kommer någon så åker kameran upp. Igår var Lotta Engberg här och jag hade givetvis preparerat kameran lite diskret bland mina showkläder i backstage. Hon såg bra ut, Lotta, när hon kom in. Själv stod jag i bar överkropp och såg ut som en översminkad Christer Lindarw med mascara på kinderna och svettig rygg, men ett kort det fick jag.

Inga kommentarer: