fredag 3 oktober 2008

födelsedagskalas och kundvagnsrally






Efter en ganska tung vecka med lite svårjobbad publik och småförkylda showmedlemmar var man väl värd lite kalas, och vad är väl bättre om inte ett födelsedagskalas. Min kollega Sara fyllde nämligen 24. Per och Gunnar stack iväg på vespan när vi låg i hamn (en syn som liknade allt annat än Dennis Hopper och Jack Nicholson i Easy Rider) för att inhandla en liten present från oss alla. Det blev choklad och presentkort från Chokladfabriken, en butik som ligger på Söder.
Innan showen tömde vi min papperskorg, snodde is från baren och slängde ett gäng öl på kylning, vilket funkade perfekt! Jag har nämligen inget kylskåp och då får man vara lite kreativ. Tror jag fick just detta tips av Bengt Alsterlind i Hajk om jag inte minns fel…
När showen slutat träffades vi i Saras hytt och där fanns det även lite champagne för dem som ville ha. Hon blev väldigt glad för presenten. Sött ska sött ha :-)
Man blir lätt lite skojfrisk när man har lite innanför västen, så jag hetsa Per att han skulle hoppa i en kundvagn som stod parkerad i korridoren. En mycket rolig syn när vi körde honom fram och tillbaka i den. Hade vi inte hjälpt honom upp hade han suttit kvar där än…

Tror jag somnade 05.30… Vaknade i alla fall upp vid åttatiden av att jag hade en påse lantchips och en Toblerone bredvid mig i sängen. Har i och för sig varit med om värre sällskap än så…
Hej hopp!

Inga kommentarer: