torsdag 25 december 2008

Julafton!

Vi gick upp och åt en riktigt god julfrukost vid tio sedan var det dags att ställa sig på landgången och hälsa alla välkomna. Vid 14-tiden körde vi ett litet julnummer och sen visades det Kalle Anka på storbild i nattklubben. Själv tittade jag och några till på kalle nere i mässen där det var lite lugnare, vi åt lite julmat och dessertbordet var fylligare än någonsin. Min favorit, prinsesstårtan stod givetvis uppdukad! Mums!

Vid 17-tiden hade vi julklappsutdelning med gänget. Alla hade varsin hemlig kompis att köpa ett paket till. Min ”hemlige tomte” var Per som gav mig presentkort på Musikbörsen. Bra!
Sen var det dags för dagens stora händelse… Tomten skulle komma! Och vem hade blivit tilldelad tjänsten som tomte om inte jag själv. Och som vanligt vid ett sådant uppdrag måste jag skapa mig en karaktär. Den här gången blev det en blandning mellan Per Oscarsson och Sten- Åke Cederhök. En väldigt uppskattad tomte från både barn, vuxna och övrig besättning. Jättekul! Ska man göra någonting ska man göra det fullt ut(mitt motto). Även om publiken inte kanske hade räknat med en dramaten-pjäs på en timme…

Efter kvällshowen blev det sängen. Det var en lång men trevlig julafton även om jag hellre hade velat fira den med mina nära och kära. Minns en gång i min ungdom när jag hade råkat somna på kvällen för att sedan vakna upp vansinnig på natten och inse att julafton var över … Jag hade inte samma känsla när jag vaknade i morse.
Min bästa julklapp fick jag julen 1988 tror jag, och det var en Batman-dräkt. Jag hade den på mig i tre veckor innan jag tog av mig den.

God Jul och god fortsättning till alla mina läsare!

Inga kommentarer: