söndag 7 december 2008

Wallmans malmö

Petter, Viktor och Pierre rockar loss

I fredags åkte jag och hälsade på Liza i helsingborg, och det var två trötta själar som sammanstrålade i den lilla lägenheten. Vi är båda ganska utmattade efter mycket jobb men det är ändå underbart att få träffas de få timmar det handlar om...

När Liza gick till jobbet vid 15-tiden i lördags åkte jag till Malmö för att titta på mina kompisar på Wallmans. Jag var där med Viktors familj och släkt som jag känner väl sen tidigare.
Det började med whisky, sen blev det champagne, öl, vin och slutligen kaffe och cognac, men varvar man bara med lite vatten emellanåt så håller man sig fin...
Viktor serverar skumpa till sin kusin Christian och sin faster Ingegerd, efter att Hans "gnuggat händerna"

Nu ska det sägas att inte alla i detta sällskapet hade samma metod, men vi hade riktigt trevligt och det var jättekul att äntligen få se showen.
Viktor ska ha ett extra plus för sin roll som "tyroler flicka" med flätar... fan, hade jag inte haft Liza så...

Inga kommentarer: