lördag 26 september 2009

En tyst Nordman i ett högljutt och glatt Hudik

Idag har varit en lååång dag...
Gick upp vid 07.00 för att åka till Hudiksvall där jag skulle vara programledare för Idrestjärnan. Tänkte att jag inte behövde äta så mycket hemma utan vänta tills jag kom på tåget, så jag slängde i mig lite youghurt. Väl på tåget upp satt jag och snackade med Sussanne som jobbar för Lingman & Co och som skulle följa med upp, och när jag efter ett tag kom på att jag var hungrig, ja då hade Bistro-h -vetet stängt!

Tåget var framme 11.45 och jag gjorde min entré på scenen 12.05 och sedan blev det ingen mat förrän 16.00 när allt var slut.
Så detta var nog första gången under min livstid där jag lyckades vara glad och trevlig fast att jag var hungrig... och detta tack vare de duktiga deltagarna och den glada publiken.

Det var kanonväder och dagens gästartist var Nordman, som givetvis drog en del folk till torget. Ja vad kan man säga om Nordman... han var...tyst, väldigt tyst. Om jag någon gång skulle få välja en sidekick att bolla med som programledare så skulle det nog inte bli han. Men han sjunger ju bra! men han sjung inte bättre än dagens vinnare, Emma Risbo 13 år gammal, som sjöng "När löven faller". En passande låt denna härliga höstdag. Emma, som bl a kom till semifinal i Talang 2009 fick alla hår att resa sig och en och annan försynt tår att fukta mitt öga.

Man blir så glad när man får träffa sådana här härliga ungdomar...Gud, där lät jag verkligen som en pensionär...
Emmy 3:a med Journey-Don't stop believing, Jag, Alexander 2:a med Everything changes och vinnaren Emma med När löven faller
Dagens läsarfråga: Vem av dessa två personer tycker om att prata? rätt svar finner du på sid 32

Inga kommentarer: