måndag 21 september 2009

Talangjakt, kalvfärsbiffar och så en liten nubbe till det!

I lördags var jag programledare för en talangjakt med Lingman & Co, Idrestjärnan hette den. 6 st tjejer i åldrarna 8-11 år som sjöng sina favoritlåtar ihopp om att gå vidare till den stora finalen i Idre den 9:e april. Det var väldigt hög klass på samtliga tävlande och i intervjuerna lärde dem mig bl a att dansa hip hop, en mycket kul syn!

På kvällen blev det festligheter när jag bjöd hem min gamle Wallmanskollega Per på lite mat. Parmaskinka med färsk sparris och en mozzarellasallad, med ett vitt italienskt vin som heter Villa Antinori. Till varmrätt blev det kalvfärsbiffar med pressad potatis och en sås på soltorkade tomater, vitlök, vittvin och grädde. Ett argentinskt rödvin, Las Moras Tannat- 2005 satte piff på smaklökarna.

Sara och Betina dök upp lagom till efterrätten som bestod av kaffe och avec innan det tunga artelleriet åkte fram. Sedan rullade kvällen på och ryket säger att vi besökte både Teatergatan och Goldenhits denna kväll, jag tror att bilderna talar för sig själva. Inga kundvagnar denna kvällen Pera?...
Vad får det lov att vara? Jag och Per dansar snabbare än ljusets hastighet...

Fotografer: Sara Carlsson, Andreas Karlsson

Inga kommentarer: