söndag 1 november 2009

En spärr!

Ja då har man avverkat ytterligare en helg uppe i Piteå, och det är lika roligt varje gång. Den här helgen har det varit sjukt mycket barn eftersom det har varit höstlov, men det är bara kul. Barn var det ju även på flygplatsen...

Lagom trötta och hungriga efter flygresan skulle vi gå igenom de sista säkerhets-spärrarna på Arlanda. Den ena spärren som sitter i lår-höjd vägrar öppna sig varpå Sara går rakt in i den. Hon stannar upp, och eftersom jag befinner mig bakom henne skrattar jag, men ser inte hennes ansiktsuttryck. Tystnaden är oväntat lång innan hon brister ut i en lång svordom som avslutas med det kvinnliga könsorganet(man får svära med sitt egna könsorgan, helt lagligt).
Jag skrattar ännu mer och en kille i 8-årsåldern vänder sig om och flinar. Hans mamma vänder sig om och går med raska steg ner för rulltrappan. Han följer med mamman men flinar fortfarande, och jag kan se det så tydligt framför mig hur den här killen på måndag morgon, springer in på skolgården, samlar sina kompisar för att slutligen andfått få fram: - Shit! igår ba' på flygplatsen va de värsta snygga blonda bruden som sa "Helvetes jävla F***A!!!" och från den dagen kommer hans kompisar att slåss om vem som ska få sitta bredvid honom i klassrummet...

Inga kommentarer: