onsdag 28 oktober 2009

Nytt extra-knäck!

Har kännt av en viss rastlöshet i kroppen efter att bara jobba tre dagar i veckan, så nu blir det ändring på det...

Idag var jag och provjobbade på Stockholms Matvarufabrik som bl a drivs av min kompis Fredrik. Han hade nämnt att de behövde lite hjälp och jag nappade. Matvarufabriken är en jättemysig restaurang som ligger i Vasastan, och har drivits som restaurang sedan början av 90-talet, men lokalen slog upp portarna redan 1926, så den har en väldigt gammaldags känsla.
Restaurangen är väldigt populär och har fått näst högsta betyg av både Aftonbladet och DN.
Hursomhelst kommer jag att jobba luncher här måndag-ons och även som trubadur tillsammans med en kompis vissa kvällar.

Kanske skulle man avancera och utbilda sig till en Sommelier...och kanske skulle man börja gå runt i scarfs, tycka att allt är "häääärligt" och byta namn till Carl-Jan? Nä, vi börjar så här...

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Den restaurangen ägde en kompis till mig förut:)

Pappi coolo sa...

HÄrligt Andreas! Det passar inte att glida runt hela veckorna :) Ska upp till Stockholm 9-11 nov. Kanske kommer förbi på lunch då. Kram kram