onsdag 21 januari 2009

The real group

Många människor ville höra "den riktiga gruppen" sjunga
I måndags förmiddag var man tvungen att släpa sig upp vid elva (en timme innan alarmet brukar ringa). Anledningen var att den berömda accapella-gruppen The real group skulle uppträda. Det var fullsatt i Fun Club. Dom hade haft en workshop på båten för typ 200 personer, och dessa personer hade fått V.I.P-platser i form av utställda stolar på scenen, men deras finstämda harmonier nådde mig ändå längst bak i baren. Det var riktigt kul att lyssna på så säkra sångare, och man fick lite tvångstankar på att smyga upp bakom scenen och komma in"som den sjätte medlemmen". Dududuu...
Höjdpunkten var när en av killarna(vet ej namnet) imiterade ett gitarrsolo i Beatles Ticket to ride. Det är coolt när man tror att det är fake också är det på riktigt! Om jag skulle platsa i The real group skulle det vara som ett mic-stativ.

1 kommentar:

My Sandberg sa...

fasen va mkt coola artister som kommer till båten! jag e lite småavis måste jag säga... (tack för att du har uppdaterat ganska ofta nu, d gör min arbetsdag lite roligare...)
ha d gött rövröv så synes vi snart kramkram