söndag 11 oktober 2009

En hund, en dvärg eller en...

Hemma igen efter en riktigt lyckad spel-helg uppe i Piteå.
Jag kände en viss doft av ensamhet när jag öppnade dörren till lägenheten, och det hade varit så mysigt om det hade kommit en hund som mötte mig med viftande svans och lekfulla ögon. Jag skulle inte kunna skaffa en hund nu. Det skulle inte funka med mitt jobb, men när den dagen kommer då jag jobbar med ett sju till fyra jobb är det högst troligt att jag skaffar mig en liten vovve... Äh! det är väl helt okej att få känna sig lite ensam ibland...särkilt nu när höstmörkret faller på.

Måste berätta en kul historia som vår pianist Måns berättade nu i helgen.
Hans kompis hade suttit med sin överaktiva tre-åring på bussen, då han som en kul lek bad sonen att räkna passagerarna på bussen. På bussen befinner sig sju personer varav en är en dvärg. När pojken räknat klart säger han högt och stolt: -Sex styckna människor och en bäver!
Jag skrattde fanimej en halvtimme, så jäkla roligt! Barns fantasi kan vara något av det roligaste som finns!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Hahahahahaha, fy fan va kul!!!