fredag 23 oktober 2009

Varför kan jag inte bara hålla min lilla käft stängd ibland?!

Ibland reagerar munnen snabbare än hjärnan...
Under den senaste tiden har det varit mycket skämt om dvärgar och bävrar i gänget och ni som har hängt med här på bloggen vet ju vad jag pratar om. Idag hade vi en kanon publik och alla var verkligen på G redan från början.
Vi serverar ingenting under kvällen men vi hjälper servisen att duka av, dvs plocka tallrikar, glas och liknande. När jag närmar mig ett av borden märker jag att det sitter en mycket kortväxt kvinna där...
Mina tvångstankar börjar nu att brottas med varandra i mitt huvud, och jag kommer överens om med min hjärna att bara vara tyst och nicka instämmande. Min mun däremot, verkar inte vilja samarbeta och resultatet blir att jag böjer mig framåt, tittar henne i ögonen och frågar artigt:
- Kan jag ta din lilla tallrik?...

1 kommentar:

Oskar sa...

Säg att du gjorde det med en blond peruk på huvudet så blir min bild av detta OBETALBART!!! Hahahaha!