fredag 24 juli 2009

Blåbär och salsa-kurs


Nu har jag följt mina middagsgäster en bit hem, för att få lite frisk luft och kanske också för att få nyktra till en smula. Det har varit en mycket trevlig kväll och Anna och Hugo var mycket nöjda med maten som serverades. Vilket var en ljummen potatissallad, fläskfilè i ugn som blev jättemör, med vitlöksstekta champinjoner och en kall youghurtsås med vitlök och lime bl a. och till detta drack vi en Valpolicella Ripasso Bolla 2006. Till efterrätt; en kladdkaka med vaniljvisp och färska blåbär och jordgubbar. Detta serverades med kaffe och Baileys för damerna och whiskey (12-årig Belvenie) för herrarna, mycket gott.


Anna och Hugo avnjuter efterrätten bakom mina fina blommor...

Framåt småtimmarna kom grogg-glasen fram och även härliga musik-DVDs med bl a Michael Jackson och Maddona konserter. Eftersom både Anna och Hugo är utbildade dansare fick jag mig lite sköna lektioner i bl a salsa... Får jag Lov?


"Billie Jean is not my lover, he's just a boy- claims that I'm his toy"...eller?


Släpp inte, vad du än gör Hugo!...(vilket grabba-tag jag har om pöjken, öga går i körs å skjorta står rätt bak)

Inga kommentarer: