lördag 11 juli 2009

En bra dag!

Idag har varit en bra dag, en dag som skänkt mig styrka och tro på flera sätt…

Under en veckas tid kommer vi att ha en underhållare ombord som heter Peter Pop. En jätteduktig artist som i många år jobbat som producent, kompositör och låtskrivare åt många kända artister, däribland Carola, Laleh, Petter och Robban Broberg. Just nu ägnar han sig åt familjeunderhållning med inriktning på barn i lite samma anda som Electric Banana band, förutom att han spelar alla instrument själv.

Peter är en enormt trevlig och ödmjuk kille och vi har hängt en del dessa dagar. Idag promenerade vi och tog en kaffe på söder, och hamnade i en relativt djup konversation om artistlivet och om livet i allmänhet. Han sa så mycket kloka och tänkvärda saker som jag inte tänkt på tidigare, och kanske beror det lite på att han är troende, jag vet inte... Det kanske låter djupt, men han sa saker som fick mig att vakna. Hur viktigt det är att tro på sig själv och att alltid ha nya mål.
Mitt nya mål ska jag inte avslöja men det handlar om att jobba med barn. Gå in och kolla på hans hemsida på http://myspace.com/peterpopmusic

Idag hörde även en annan viktig person i branschen av sig och skänkte mig lovord inför framtiden. Jag har väntat lite på just den här dagen, och när de tunga dagarna infinner sig, för de gör dem, då ska jag blicka tillbaka på just den här dagen.

Varför ska jag låta en enda person få mig att må dåligt om hundra personer kan få mig att må bra?

Tack!

Inga kommentarer: