torsdag 16 juli 2009

Riga-kryss

Riga igen alltså...

Den här gången bestämde jag mig för att utöka mitt kulturella sinne och följde med de beresta och belästa lektjejerna Sussie och Erika på en liten guide tur. Peter Pop var givetvis med också. Vi vandrade och vi vandrade… Vi tittade på kyrkor, marknader och fikade på små pittoreska ställen, där de även serverade Zelta som är deras inhemska öl. Gött!
På marknaden köpte vi färska blåbär, hallon och jordgubbar av gamla damer som såg ut att vara hämtade direkt från en tjeckisk dockfilm från 60-talet.

-Å vem i helvete e du?!

Jag och mina play girls (lek-tjejer) på marknaden


Idag på bingon så hände något helt sjukt! En dam vann 50 tusen kronor, vilket typ aldrig har hänt förrut. Jag var typ lika skakad som hon, och när jag skulle öppna champagne-flaskan så sprutade jag ner hela mig själv och hela dansgolvet så det blev nästan inget kvar... Ha ha rätt åt dig, turkäring!

Inga kommentarer: