lördag 1 augusti 2009

Blandad kvalité

Idag kan ha varit den sämsta karaoke-tävlingen någonsin som jag just avslutade. Hur lätt är det att ta ut tre finalister bland packade rötägg som inte kan hålla en ton rätt. Nej idag var det inget kul alls!

Men igår så hade jag en liten flicka som just hade fyllt sju år, Valentina hette hon. Hon sjöng "aldrig ska jag sluta älska dig" så man blev tårögd. Så himla söt och hon kunde inte ens läsa texten men hon hade sjungit den förrut sa hon. Jag blir alltid rörd när barn sjunger. Efteråt så kom hon fram till mig och sa: -Vet du?..Jag fyllde fatiskt år igår faktiskt... Sju år! och då ska man börja i den första klassen...
Jag var ju givetvis tvungen att sjunga för gullungen på scenen, men det gjorde jag så gärna.

1 kommentar:

Tina sa...

Ja hon var väl för söt lilla Valentina:-) Men du...det var väl idag jag skulle varit med på karaoken med "Eloise" naturligtvis...det kanske skulle låtit riktigt bra om man jämfört med dom tondöva rötäggen. Stenklar vinnare;-D