onsdag 12 augusti 2009

En vanlig dag i Trollywood

Kom hem till Trollhättan idag, eller ja, "hemma var ligger det nånstans..." men nog är det min hemstad iallafall.
Först blev det mammas hemlagade kåldolmar och sedan ut för att jobba i trädgården. Mamma och Stig ska bygga ut en altan så då fick jag gräva upp stenplattor och köra iväg dem med skottkärra. Det var så jäkla varmt och svetten lackade i pannan när jag lekte Rocky IV (ni vet den filmen när han möter ryssen och lyfter skrot i en gammal lada) ute i trädgården.



Sedan stack jag ut på en liten löparrunda, och kom helt plötsligt in i "en andra andning" och drog iväg åt helt fel håll, in till stan för att se om farsan och Marita var hemma. Jag sprang och sprang och helt plötsligt kände jag mig som Forrest Gump. När Marita öppnade dörren såg det ut som att hon trodde att jag hade sprungit ända från Stockholm (flåsade jag så jävla mycket alltså?...)

Väl hemma hos mamma igen blev det stekt ägg, bacon, korv och färskpotatis...och helt plötsligt kände jag mig som mamman i Gilbert Grape...

Vilka rollprestationer! Nä, nu tycker jag att jag borde få en stjärna på "Walk of Fame" bredvid Håkan Mild och Nicole Kidman!

Inga kommentarer: